Door gebruik te maken van elkaars expertise zorgen we voor een sterke formule en goede winkels.
Een eigen onderneming starten is makkelijker als je een team van Experts klaar hebt staan om je te ondersteunen. Het is ons streven om je hierin zo goed mogelijk te begeleiden en support te bieden waar jij dat nodig hebt. Zo begeleiden we je in dit gehele traject van A-Z en nemen je werk uit handen.
We onderzoeken waar jouw winkel het beste gevestigd kan worden, helpen bij het vinden van een geschikt pand, we dienen financieringsaanvragen in, voeren gesprekken met de banken, maken een opzet van een winkelplan en begeleiden winkelverbouwingen. We bieden ondersteuning bij het aannemen van personeel, geven advies bij personele vraagstukken, ondersteunen met lokale marketing en zorgen voor een goede inkoop van producten, zodat we de beste aanbiedingen en acties hebben. Op het gebied van winkelautomatisering richten we alles voor je in, zodat je direct aan de slag kunt met de verkoop. Eigenlijk alles wat er komt kijken bij de overstap naar Expert, regelen we voor je.
En als je eenmaal Expertondernemer bent, dan kun je natuurlijk op ons blijven rekenen. Zodat jij je kunt focussen op jouw winkel en jouw klanten.
De formulemanager is het eerste aanspreekpunt en zal regelmatig een bezoek brengen aan jouw winkel. Hij/zij kan op allerlei vlakken ondersteunen. Bijvoorbeeld met het maken van goede analyses om het rendement van jouw winkel te verbeteren
Maar ook op het gebied van assortiment, lokale marketing, prijsbeleid, organisatie en aansturing personeel, kun je op jouw formulemanager rekenen. Daarnaast wordt jouw omzet- en margeontwikkeling tegen de landelijke benchmark gehouden. Op basis hiervan wordt een commercieel plan gemaakt om jouw doelstellingen te realiseren.
Wij faciliteren de landelijke processen, zodat jij de beste dienstverlening en service aan de klant kunt geven. Voor de afwikkeling van reparaties en garanties werken we samen met een landelijke partner die ons volledig ondersteunt in het servicetraject.
Door een slimme koppeling tussen de systemen kan een reparatie in het kassasysteem worden aangemeld, bijgehouden en afgemeld. Je hebt direct inzicht in alle lopende servicezaken en je kunt direct zien waar en hoe lang de lopende reparaties onderweg zijn. Ook maken we landelijke serviceafspraken met onze merken en monitoren we continue of het gewenste niveau gehaald wordt. Alles met als doel de beste service te (blijven) verlenen aan de klant.
Onze winkels worden ingericht in stijl met onze winkelformule. We zijn voortdurend in ontwikkeling, zodat er een goede en toekomstbestendige winkel blijft bestaan.
Denk hierbij aan nieuwe presentatievormen, maar ook het winkelsysteem als totaal. Heb je plannen om je winkel te verbouwen? Of wil je een gedeelte van jouw winkel efficiënter inrichten? We denken mee over je winkelontwerp, maken een winkelplan/schets en een begroting op maat en begeleiden winkelverbouwingen. Ook krijg je advies bij de winkelinrichting en -presentatie. En je kunt gebruikmaken van onze autobeletteringservice voor elk merk en type auto of bus.
Verkopen is een vak en eigenlijk ook wel topsport. Wij vinden het niet alleen belangrijk om de verkoopvaardigheden te trainen, maar ook het totale Expert (diensten)pakket. We hebben een uitgebreid trainingsaanbod voor zowel ondernemer als medewerker. Ook e-learning maakt onderdeel uit van ons programma.
Regelmatig valt er een folder bij de consument op de mat en een e-folder in de digitale postbus. We maken tv- en radiocampagnes, adverteren in print en zorgen voor instore winkelcommunicatie. Ook helpen we je bij lokale marketingactiviteiten, bijvoorbeeld bij een opening, jubileum en een lokale actie.
We hebben één webshop voor honderdveertig winkels. We investeren in online campagnes en vindbaarheid via Google (SEO, SEA en Google Shopping). We zorgen voor een ruim online assortiment, inzet van social media, technische ontwikkelingen en alles wat erbij komt kijken om een succesvolle webshop te runnen.
Of de klant nu in de winkel of online koopt: het is altijd de lokale winkel die bezorgt, die vragen beantwoordt en problemen oplost. De omzet van elke online order, gaat dus ook volledig naar jouw winkel. Als ondernemer word je ondersteund met een volledig geïntegreerd e-commerce systeem. Ook krijg je een lokale winkelpagina waar je jouw lokale verhaal kunt vertellen en de mogelijkheid hebt om lokale acties te doen.
Met gedegen onderzoek helpen we jou om je winkel te sturen. Zo krijg je onder andere inzicht in de producten die landelijk in onze branche veel verkocht worden en krijg je een beeld van de landelijke en regionale trends per productgroep.
We maken rapportages van jouw winkel in vergelijking met regio en land, en we maken zichtbaar in welke gebieden de lokale marketingactiviteiten zijn vruchten afwerpen. Ook laten we zien hoe de omzet van producten zich op landelijk en regionaal niveau ontwikkelt. Door dit inzicht ben je in staat om op een onderbouwde manier sturing te geven aan je winkel.
Onze winkelautomatisering, het kassasysteem, is volledig Expert-aangepast en op maat gemaakt. We maken onder andere gebruik van een speciale actiemodule, zodat je makkelijk overzicht kunt houden in de verschillende acties die er zijn met leveranciers/distributeurs.
Je hebt altijd de meest up-to-date gegevens in het systeem, omdat er gebruik wordt gemaakt van realtime data. Hierdoor worden artikelinformatie, prijzen, acties, wijzigingen, maar ook voorraadkoppelingen naar leveranciers allemaal direct doorgezet en verwerkt in het kassasysteem. Onze winkelautomatisering zorgt ervoor dat jij je kunt blijven richten op het ondernemen en op jouw klanten.
We zorgen voor een sterk basisassortiment dat gegarandeerd marge en doorverkoop genereert. Bij de samenstelling van dit assortiment wordt er gekeken naar een combinatie van trends, GfK marktcijfers en leveranciersinformatie, aangevuld met de input van onze ondernemers en onze eigen bedrijfsstrategie.
Daarnaast krijg je de ruimte om te doen waar je goed in bent: ondernemen. Jij kent de klant in jouw omgeving het beste en jij kent de lokale concurrentie. Dit betekent dat je zelf je eigen (lokale) aanvullende assortiment bepaalt, wat het beste bij jouw doelgroep past. We onderhouden het totale artikelbestand, zowel de prijzen als de productinformatie, waarbij de wijzigingen direct naar het kassasysteem worden verstuurd.
Expert Financial Services (EFS) is ons centrale betalingssysteem. Alle transacties worden vanuit het hoofdkantoor beheerd. In plaats van dat elke individuele winkel of afdeling afzonderlijk digitale facturen verwerkt, verzamelen en verwerken wij alle betalingen. Naast de volledige netto-factuurcontrole hebben we nog meer zaken geregeld in het systeem. Verschillen in facturen worden bijvoorbeeld al vroeg in het proces ondervangen en worden opgelost nog vóór de facturen in jouw portal komen. Centraal betalen is dus efficiënt en scheelt veel tijd en premies worden hierdoor sneller aan je uitgekeerd.
Ben je al jaren bedrijfsleider en wil je het nu echt eens zélf doen? Of heb je al een eigen zaak en overweeg je te gaan ondernemen met Expert? Mooi. Want we zijn naast starters, ook op zoek naar ambitieuze bedrijfsleiders en ervaren ondernemers om onze succesformule uit te breiden.